• Tel: 0744 912742 sau 0742 713314
  • L- S: 8,00 - 17,00

Prima școală de șoferi

Prima școală de șoferi

Prima școală de șoferi din România a fost înființată, de către ACR, în primăvara anului 1910, la vremea respectivă purtând numele de “Școala Oficială de Conducători de Automobile”.

Deși această școală a fost înființată în 1910, primul examen auto oficial a fost ținut cu doi ani înainte, în 1908 și a avut loc la ordinul prefectului de la Poliția Capitalei. Examenul era constituit dintr-o singură probă: viteza cu frânare neașteptată. În urma acestei probe, cursantul obținea brevetul auto, ce îi conferea dreptul de a conduce pe drumurile publice. Autoturismele utilizate pentru examenele auto aparțineau statului și purtau însemne speciale ca “Școala de conducere”.

Școala de șoferi înființată de ACR a avut un singur instructor, Gheorghe Simion. Doritorii ce doreau să se înscrie la cursurile predate de domnul Simion trebuiau să îndeplinească următoarele condiții:

  • plata unei taxe de înscriere
  • vârsta minimă împlinită să fie de 18 ani
  • cursantul să aibă o sănătate bună 
  • să dețină un certificat de bună purtare

Odată cu prima școală de șoferi din România a fost constituit primul decret specializat pentru circulația rutieră din România. În urma decretului, cursanții înscriși la școala de șoferi aveau dreptul de a susține examenul auto de maxim 4 ori pe an, dar numai în prezența unui reprezentant oficial ACR și a unui polițist de la Poliția Rutieră. Primele cursuri teoretice și practice au durat 2 luni și au fost finalizate cu succes de 12 cursanți.
În București, primele mașini au apărut destul de devreme, iar primul vehicul înmatriculat a fost un model FN Herstal. Se întâmpla în anul 1900…

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.