RETRO CAR – Vehicul istoric
Ce înseamnă de fapt vehicul istoric?
Deși automobilele de epocă sunt o raritate pe drumurile din Romania, există încă pasionați care investesc sume impresionante pentru a le cumpăra, restaura și a le întreține în stare bună de funcționare.
Definiția vehiculului istoric o regăsim în mai multe acte normative privind transporturile rutiere – ca normă cu caracter general în domeniul transporturilor şi care defineşte vehiculul istoric ca fiind – acel vehicul pentru care perioada scursă de la încetarea fabricației (este vorba despre vehiculul pentru care o anumită perioadă de timp s-a utilizat acelaşi tip de caroserie şi acelaşi tip de motor) este de minim 30 de ani şi pentru care deținătorul a obținut atestatul prevăzut de reglementările în vigoare.
În prezent, vehiculul istoric în Romania reprezintă vehiculul care îndeplineşte simultan următoarele condiții:
– A fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urma cu cel puțin 30 de ani;
– Tipul său specific – astfel cum este definit în legislația UE sau în legislația națională, după caz nu se mai află în producție;
– Este bine întreținut şi menținut în starea sa inițială şi nu a suferit nicio modificare substanțială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;
– Deține un atestat de vehicul istoric emis de către autoritatea națională a FIVA în România, Retromobil Club Romania.[3]
Retromobil Club Romania documentează criteriile şi procedura eliberării atestatului de vehicul istoric şi menține o evidență informatică a atestatelor eliberate.
”Asociatia Nationala a Posesorilor si Restauratorilor de Vehicule Istorice, RETROMOBIL CLUB ROMANIA (R.C.R.) , a luat fiinta in primavara anului 1998. 21 de pasionati de vehicule istorice s-au reunit la Bucuresti si au hotarat fondarea unei asociatii care sa fie organizata si sa functioneze dupa principiile gruparilor similare din tarile cu traditie in domeniu.
RETROMOBIL CLUB ROMANIA este la ora actuala cea mai importanta asociatie de profil din tara, fapt ce se datoreaza minunatilor sai membri care fac eforturi considerabile sa restaureze si sa intretina vehicule istorice care se inscriu in patrimoniul tehnic si cultural national si , de ce nu, mondial.
Activitatea de peste doua decenii a clubului se constituie intr-un demers cultural, de instruire a noilor generatii cu privire la istoria autovehiculelor, Romania fiind in topul primelor zece tari din Europa care au introdus automobilul si a sasea tara in care s-au organizat curse de automobile. Membrii clubului detin peste 3000 de vehicule istorice dintre care mai mult de 10% au fost fabricate inainte de 1944. Din nefericire, Romania este unul din putinele state europene care nu detine un Muzeu al Automobilului astfel incat R.C.R. face oficiul de „muzeu pe roti” ori de cate ori organizeaza un eveniment.
Sursa:https://retromobil.ro/